גנץ: "לפיד קיבל ממשלה, לא הקים אותה"

איתי גדסי 1 Comment on גנץ: "לפיד קיבל ממשלה, לא הקים אותה"

שר הביטחון בני גנץ בכנס המשילות והביטחון האישי: "נתניהו הפר את כל ההבטחות וגמר את העניין מבחינתי". על איראן: "יש גם אופציה צבאית". על הפלסטינים: "לא מצטער על המגעים איתם". על ביטחון הפנים: "צה"ל מסייע למשטרה"

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון בני גנץ השתתף היום (שני) בכנס המשילות והביטחון האישי של "השומר החדש" בשיתוף "ישראל היום" ושוחח עם יואב לימור על נסיעותיו לארה"ב, על המצב הביטחוני ברשות הפלשתינית ובישראל ועל מערכת הבחירות.

בהקשר להסכם המתרקם בין איראן למעצמות ואמר כי "היו שתי נסיעות לארה"ב, שתיהן בעלות חשיבות ביטחונית. השיח שלנו עם האמריקנים הוא דבר חשוב, במיוחד כשלא מסכימים על משהו. כמובן זה נוח הרבה יותר להסכים, אבל דווקא חשוב לשמר שיח, רובו שקט ולא ציבורי, עם הידידה הגדולה ביותר. האמריקנים מקשיבים ואנו מחדדים להם את הפערים בתוך ההסכם. אני לא יודע אם יהיה הסכם אבל איראן היא בעיה לעולם, בעיה לאזור וסכנה לישראל".

לשאלה האם זה טוב לישראל שלא יהיה הסכם, ענה השר גנץ: "היה טוב שיהיה הסכם טוב, אבל לא טוב אם יש הסכם לא טוב. האלטרנטיבה להסכם לא טוב היא להמשיך עם הלחצים כדי שיהיה הסכם טוב. האמריקנים והאירופאים לא עובדים עם סט האינטרסים שלנו, אבל אנו ממשיכים ללחוץ ככל שניתן. יש להדגיש שאנו לא צד להסכם והעובדה שאיראן לא הגיעה לגרעין היא חיבור של מה שקרה לה לאורך השנים וגם כי הם הבינו שלא כדאי להם ללכת למהלך הזה ואנו צריכים להיות מוכנים לפעול ולצבור כוח".

לשאלה מה יקרה אם איראן תפרוץ לגרעין, השיב השר גנץ: "אנו נערכים לזה ואני גם מאמין לאמריקנים שהנשיא אמר שכוח זה מוצא אחרון. יש המון צעדים כלכליים ומדיניים ויש גם אופציות צבאיות והכי טוב לאזור שאיראן לא תהיה גרעינית".

שר הביטחון גנץ התייחס גם למתיחות הביטחונית ביהודה ושמרון: "אנו נמצאים במערכה נגד הטרור כחלק סדור של הפעילות שלנו זה עשרות שנים. ישראל בנתה את עצמה תוך כדי הטרור הזה. כעת יש את מבצע שובר גלים, אנו שומרים על קו התפר וגם בסיכול פעילות לצערי יש לוחמים נפגעים, זה לחם חוקנו. אני לא מצטער על המגעים שלי עם הפלשתינים. אני שולח לוחמים להיפגע ולכן אני מנסה הכל כדי שלא תהיה פגיעה. לא יהיה גורם אחר קל או מתון יותר מהרשות. אם תהיה שם אלטרנטיבה היא תהיה רדיקלית יותר. לכן נכון לחזק את הרשות. זה לא אזור קל ולפעמים אני מקבל ביקורת אבל מנהיגות היא לעשות מה שצריך לעשות ולא מה שנראה טוב".

גנץ ציין: "אני חושב שהתיאום עם הפלשתינים והמשך הפעילות הביטחונית היא הצעד הנכון. החגים זו תקופה רגישה ונתגבר את הכוחות ונפעל ונעבור את התקופה, אני מקווה, בכמה שיותר ביטחון".

שר הביטחון התייחס גם לאובדן המשילות ולירידה בתחושת חוסר הביטחון האישי של האזרחים. "אין ספק שרמת המשילות, ביטחון הפנים ושמירת החוק מהווים את אחד האתגרים האסטרטגיים הגדולים של מדינת ישראל. בכל הקשור לביטחון פנים צריך להאבק כנגד ארגוני הפשיעה וכמובן על המשילות במרחב הערבי. אזרחי ישראל הערבים זכאים לביטחון פנים כמו אזרחי ישראל היהודים".

לדבריו: "כמות הפשיעה והרצח בחברה הערבית היא בלתי קבילה. ב'שומר החומות' הייתה התפרצות לאומית ואני שמח שלא ראינו את אותו הדבר בחודשים האחרונים ובמבצע 'עלות השחר'. צה"ל חיזק את הביטחון הפנימי ומסייע למשטרה. צריך להמשיך לחזק את משטרת ישראל, זו מגמה מאוד חשובה ובצד זה ישראל צריכה להיות מחוייבת לציבור הערבי בחינוך, בבריאות ובכל מה שיש".

על כך שהוא מקווה שהרשימה המשותפת תתמוך בו, האם הוא מצטער על כך, השיב השר גנץ: "אני לא נכנס למה אנשים ממליצים או לא, כל רשימה תבחר על מי היא ממליצה. אזרחי ישראל הערבים יחליטו בסוף מה הם רוצים. אני מוביל סיעה חוצת גושים. אם נלך עם הגושים נגיע לבחירות שישית ושביעיות. הפתרון היחידי זה חציית הגושים. יש לי סיעה שלנו עם מנהיגים נוספים: אנשים מימין ומשמאל. זו המורכבות של החברה הישראלית אותה אני מייצג ואני מאמין שאנו יכולים להתפתח ולהוביל את המדינה. או שלנתניהו יהיה 61 ותקום ממשלה שתעמיק את הפילוג, או שאני אקים ממשלה. אני לא רואה את יאיר מצליח להקים ממשלה. הוא קיבל ממשלה אבל לא הקים אותה. אבל בשביל זה יש בחירות ונקבל כל תוצאה. אני מאמין שהמחנה הממלכתי מדבר אל הרבה אנשים בחברה הישראלית ואנשים יכירו שאנו הפתרון".

לשאלה האם הוא ישב עם נתניהו השיב השר בני גנץ: "צריך לזכור: הלכתי לממשלת אחדות כי האחדות הייתה חשובה לי בתקופה הכי קשה של מגפה, ביטחון וכלכלה. נתניהו הפר את כל ההבטחות וגמר את העניין מבחינתי".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אתה קיבלת שכל ולא השתמשת בו 🤓